انتشار و تألیف چند مقاله در حیطه مباحث آموزشی

با سلام خدمت دوستان و عزیزان قرآنی:

با توجه به رویکرد آموزشی و تخصصی پایگاه قرآنی شفا در حیطه ارائه مباحث آموزشی و تخصصی قرائت قرآن کریم، ان شاءالله طی روزها و هفته های آینده مقالات کاربردی در حیطه رفتارهای آموزشی (معلم و متعلم)، روش های آموزش و یادگیری در حیطه قرائت تخصصی، ساختار کلاس و جلسه آموزشی و … ارائه خواهد شد. با توجه به خلاء جدی و ضعف عمده در حیطه مباحث آموزشی چه در جلسات قرآنی و چه در کلاس های قرآنی سطح کشور در تمامی رده های سنی و گرایشات آموزشی، پرداختن به این مباحث ضروری، احساس می شود. بدون شک توجه و اهتمام به مواد آموزشی مطرح شده در این مقالات و توجه و تأسی به آن، ارتقاء سطح کیفی و کمی جلسات قرآنی و بالتبع آن، تربیت افراد توانمند در هر دو حوزه علمی و عملی و ارتقاء سطح تفکر علمی در ایشان را فراهم خواهد ساخت. مقالات مذکور بر اساس تحقیقات و مطالعات حقیر در این زمینه و با اتکاء به تجربیات شخصی (جلسات قرانی، طرح های تربیت معلم و مدرس قرآن کریم و …) و همچنین نظرات دانشمندان و صاحب نظران روانشناسی رشد، رفتارشناسی، آموزشی و …، تدوین و تألیف یافته است. به طور قطع عدم آشنایی و عدم تسلط و بکارگیری صحیح این مباحث توسط بسیاری از معلمین و اساتید قرآنی کشور در سطح جلسات و … به این امر مهم، منجر به کاهش انگیزه های آموزش و یادگیری، زدگی و سردرگمی افراد برای رسیدن به اهداف خود، عدم توفیق در تربیت افراد توانمند و …. شده است. ان شاءالله مقالاتی که به مرور تقدیم عزیزان خواهد شد در حیطه مباحث ذیل خواهد بود. در ضمن به جهت ارتقاء و تکمیل مباحث ارائه شده، از نظرات معلمین باتجربه و اساتید حاذق نیز استفاده خواهد شد. لذا از اساتید و معلمین قرآنی که تمایل به ارائه نظر در این زمینه دارند استقبال کرده و از نقطه نظرات این عزیزان استفاده خواهم نمود. اساتید بزرگواری که تمایل به انتشار نظر در این زمینه را دارند ان شاءالله مطالب ارزشمند خود را جهت انتشار در سایت و استفاده حقیر به آدرس ایمیل mohammadkakavand6@gmail.com ارسال نمایند. موفق باشید – محمد کاکاوند

۱ – رفتارهای آموزشی معلم و متعلم در خارج و داخل جلسه و کلاس درس

۲ – روش های تدریس

۳ – روش های ایجاد انگیزه در متعلم

۴ – روش های جذب

۵ – نکاتی در خصوص یک جلسه موفق قرآنی

۶ – تشریح ساختار و بکارگیری روش های سؤال کردن، توضیح دادن و سنجش کردن افراد در یک جلسه قرآنی با رویکرد قرائت تحصصی

۷ – مطالبی در خصوص تکلونوژی آموزشی در راستای اهداف آموزشی قرائت تخصصی

۸ – روش های تمرین با اتکاء به نظرات دانشمندان حیطه هنر موسیقی

۹ – مطالب و نکاتی در خصوص روش های استماع در حیطه قرائت تخصصی و بکارگیری آموخته ها

۱۰ – مطالبی در خصوص روش های شناخت یک معلم یا استاد حاذق و روش های بهرهمندی از ایشان

و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *