احمد ابوالمعاطی – اسراء آیات ۱ تا ۳۸
برای اجرای بعضی از سبک ها و تلاوت نیاز به
برای رفع حجم کاذب صدا می توان از روش هایی
تمرین کردن در سه حالت کلی قابل طرح است: تمرین
قطعات انتخابی را از تحریرهای ساده و آسان به سمت
هر اثر هنری موسیقایی باید دارای سه شرط باشد: الف):
بهترین منبع برای آموزش دوره های تجویدی و فصاحت، استفاده
صدای غنوی به دو نوع است: الف): صدای اغن (غنه)
اصل صدای غنه، صدای غیرموسیقایی است و نباید حاکم بر
باید پیش از مرحله بلوغ به آماده سازی فرد برای
وجود مد لحنی در قطعات بم نشانه قدرت بم خوانی
تغییر سریع مقام در ترتیل خوانی جزو مهارتهای مهم لحنی
در قرائت هایی که در قالب و مدل جواب صدا
تلاوتها به لحاظ اجرا به دو دسته تقسیم می شوند:
قرار مقام راست به چهار شکل اجرا می شود و
مؤلفات ضبط التنغیم در تلاوت مطرح شده در جلسه
یکی از مسائل کیفی بسیار مهم تلحین، اجرای روان و
قدرت تقسیم اصوات تشکیل دهنده نغمه بر روی کلمات را
عبدالباسط محمد عبدالصمد - فصلت آیات ۳۰ تا ۴۶، شمس
در زمانی که «عبدالفتاح شعشاعی» قرائت میکرد، بیشترین اهداف در