محمد صدیق منشاوی - حشر، طارق، فجر، حمد، بقره
رعایت بهداشت شنوایی برای افزایش درک موسیقایی لازم و ضروری
ارائه صوت با هدف ایجاد تأثیر در گوش شنونده، هدف
توضیحاتی در خصوص دوگانه های اجرای زیبای نغمه مطرح
ضربه به حروف تحت عنوان ضغط الحروف شناخته می شود
وقف و ابتدای تلاوت زمانی جنبه اقرائی پیدا می کند
( روش تقلید ) در مرحله تقلید باید از روش
در نشست تحلیل تلاوتهای استاد «کامل یوسف» با اشاره به
سرفه در تلاوت به دو صورت انجام می شود: الف):
اوج باید مد لحنی داشته باشد. منظور از مد لحنی،
در تقلید سه مرحله باید گذرانده شود: الف): تخصیص –
اقراء همراه با افهام است و قاری باید به نحوه
طرح برخی از اصطلاحات علمی به جهت ارائه رویه علمی
نوع پرسش و سؤال معلم است که نوع نگرش متعلم
مقدار باز و بسته بودن دهان در طنین دهی و
اصطلاح سبک و سنگین از مناظر مختلفی قابل بررسی است
در دوران تقلید، تکرار و مداومت در استماع تلاوت
ورود ناخواسته از یک مقام به مقام دیگر جزو خروج
شناخت مسئله بسیار مهم تعطیش در آواشناسی در کیفیت فصاحت
در اجرای قطعات اوج نباید طنین صدا تغییر کند