بهره گیری از تحریرهای ریز (عُرَب) در تخصصی شدن اجرای جملات لحنی نقش اساسی دارد.
عبدالباسط محمد عبدالصمد - رحمن ۱ تا ۷۲
تأکید بیجا و بی مورد بر روی مای موصوله، آن
مدها زینت صوت هستند لذا پسندیده است ظرفیت مدهای تجویدی
یکی از مصادیق عرفی میان قراء قدیمی که از مصادیق
ترتیل در عصر پیامبر اکرم (ص) مبتنی بر سه اصل
مدهایی که دارای سبب لفظی همزه هستند بهع دو بخش
مدغم: حرف اول مدغم فیه: حرف دوم ادغام کبیر: مدغم
تقسیم اصوات یک جمله لحنی به شکل صحیح و هوشمندانه
متولی عبدالعال از قاریان کشور مصر با بیان اینکه سخن
فرود تلاوت باید به شکل متعارف اجرا شود. فرود متعارف
برای عدم سردرگمی در تلاوت باید از ردیف لحنی ثابت
یکی از مهارتهای تنغیمی آن است که قاری بداند در
محمدصدیق منشاوی در ۱۱ سالگی حافظ کل قرآن شد و
در اقراء شش مؤلفه باید همواره توجه قرار گیرد: الف):
اجرای نغمات بر اساس نفحات، یعنی اجرای نغمه بدون برنامه
برای اینکه نت های موسیقی را در دورهای پی در
جذابیت در اجرای تحریرهای تند، به وضوح و شفافیت دندانه
استفاده از دندانه های تحریری باز در ترتیل صحیح نیست.
یکی از پارامترهای صدای استاندارد آن است که صدا دارای
محمد احمد شبیب - فاطر آیات ۱ تا ۲۴