تخصصی اجرا کردن ردیف های تلاوت به وجود تکنیک، قفلات خاص، تلوین و تحریرهای جذاب بستگی دارد.
سعید مسلم سوره غافر آیات ۵۵ تا ۶۸، نازعات ۲۶
اداء مطلوب به ادایی گفته می شود که بیانگر فضای
تنافر لحنی به معنی عدم وجود رابطه منطقی و
تحرک به معنی عدم سکون و جابجایی است و دارای
یکی از مصادیق شعور موسیقایی آن است که خواننده محتوای
تصمیمات بداهه در حین اجرا موجب بروز مشکلات مختلف تنغیمی
لحن شجی و نغمه شجیه به آن حالتی از اجرای
برای فعال شدن تحریرها لازم است در تمرینات، کلماتی که
در اجرای قطعات اوج و بم رعایت دو چیز لازم
مواضع تحریر به شرح زیر است: الف): موارد غنّه ب):
در تلاوت قرآن از سه دسته تنغیم بهره گرفته می
در تحرک لحنی ترتیل باید به دو مسئله توجه داشت:
قاری با انتخاب و اراده خود این وقف را انجام
به پایانه های لحنی قفله گفته می شود. جایی که
براي ارائه زيباي قطعات لحني بايد از فنون مخنلف صوتي
در اغلب موارد فرود تلاوت در حد یک اکتاو اجرا
راغب مصطفی غلوش - رحمن ۹تا ۳۳، حاقه ۱تا ۲۴
در نظر اهل تخصص، اجرای فنی به اجرایی اطلاق می
عوامل متعددی در زمینه پیدایش و ابداع حرفه تلاوت قرآن
در تمریناتمان، اجتناب از تحریرهای سطحیِ سُرخوردنی و ریز داشته