تعایش با قرآن یکی از مؤلفات کیفی است که هر قاری قرآن باید به آن توجه داشته باشد تا در ابعاد مختلف فنی و مفهومی به مهارتهای مختلفی دست یابد.
عبدالباسط محمد عبدالصمد - واقعه آیات ۱۰ تا ۴۰
سرعت تلاوت تقلیدی نیست و قاری باید سرعت متناسب توانمندی
۴ سؤال که هر معلم قرآن باید پاسخ دهد ****
در روش اجرای بیات – بیات در اکتاو دوم صدا
عوامل مؤثر بر کیفیت گلیساندو مطرح شده در جلسه ۸
در اجرای قطعات بم و اوج نباید شفافیت حروف کاسته
در تقلید سه مرحله بنیادی وجود دارد و اگر به
شیوه قرائت باید در ابتدا مشخص باشد. یعنی اگر استعاذه
اثرات روانی اکتاو اول صدا ایجاد حزن، اکتاو دوم تعمیق
محمد عبدالعزیز حصان - رعد آیات ۱۹ تا ۳۶
تجربه نشان داده است که استفاده از روش قرائت تدویر
صدای تنفس در ابتدای قطعات لحنی از موارد شهیق یا
سعید مسلم سوره صاد آیات ۱ تا ۲۹
طه الفشنی از جمله قاریان و افرادی است که در
شحات محمد انور - نحل آیات ۱۲۵ الی آخر، اسراء
نبر به معنی تأکید بر روی بخشی از کلمه بدون
اشمام کردن دهان به طوری که منجر به تغییر طابع
وقف به معنای ایستادن می باشد. قاری قرآن این توانایی
زمانی که صحبت از فن میشود، منظور، مهارتها و ظرافتهای
لحن جلی و خفی در تلاوت قرآن کریم - درس