از مسائل مهم در اقراء، توجه به حالات و فرم دهان است. برای تولید صدای عربی در ابتدا باید حالت دهان، حالت عربی باشد.
یکی از اهداف مهم تلاوت قرآن، ایجاد تأثیر در مستمعین
صدای نرمکامی عمدتاً اصواتی پخته، پرتحریر، گرم، سنگین، کند، محزون،
از نشانه های عدم تنظیم صحیح ملودی، کشش حرکات است.
در تقلید سه مرحله باید گذرانده شود: الف): تخصیص –
برای توفیق در هنر تلاوت باید انگیزه، برنامه و
یکی از دلایل استرس در تلاوت، عدم توجه به مقدار
در مسابقه نباید یک ملودی را ذوبار تکرار کرد. در
درجه چهارم دیوان موسیقی عربی را درجه چهارگاه می گویند.
فلسفه استفاد از فنون صوتی مانند تفقیق و یا ایجاد
تقلید برای سه موضوع صورت می گیرد: الف): به منظور
هرگونه صدایی که قبل از اجرای قطعه موسیقایی ایجاد شود
پدر محمد احمد شبیب از علاقهمندان به قرائت قرآن بود
اجرای اوج در ترتیل باید مطابق اسلوب ترتیل اجرا شود.
امروزه مسلم است که لحن تلاوت یعنی همان آهنگ و
توجه ویژه به اصل اشباع و تشویق در تلحین باعث
وقف در لحن به دو شکل کلی اجرا می شود:
اجرای قطعات با نفس طولانی موجب ایجاد تمایز در سبک
سعید مسلم - صف، جمعه