دو ابزار تلوین و تکرار از ابزارهای مهم پردازش آهنگ می باشند.
در نحوه ادای الف مدی آخر کلمه، سه آسیب تجویدی
تصویرگری در تلاوت به دو معناست: الف): ارائه حس و
محمد احمد شبیب - روم آیات ۱ تا ۲۸
در خصوص کمیت استفاده از تحریرها عبدالقادر مراغه ای گفته
در کنترل تحریرها موارد مختلفی نقش دارد. از جمله حالت
در نشست واکاوی تلاوتهای استاد «کامل یوسف» از قاریان دوران
یکی از مصادیق مهم قدرت تنغیم، حرکت و مدولاسیون های
زمانی که صدا در آمادگی کامل خود نبوده و قاری
نبر کلمات بر اساس فروش الحروف و قواعد هر قرائت
برای تمرین تحریر ابتدا لازم است صدا را در یک
محمد عبدالوهاب طنطاوی سوره تحریم، قدر،حمد، بقره ۱ تا ۲
عبدالمنعم طوخی - غافر آیات ۷ تا ۱۷
برای موفقیت در مسائل کیفی لحنی باید سرمشق لحنی داشت.
چابکی و وجود رشاقه در اداء جزو اولین مهارتهای لفظ
در اجرای یک قطعه بلند (نفس طولانی) باید تحرک لازم،
حفظ فاصله با میکروفون و فاصله دادن دهان با میکروفون
هنر آگاهانه گوش دادن – قسمت دوم مطرح شده
یکی از مصادیق شعور موسیقایی آن است که خواننده محتوای
برای پردازش صوتی، باید در قرائت کلمات از حالت های