حجم کاذب در صدا و کندخواندن از جمله اشکالات اساسی است که موجب کمبود نفس در تلاوت می شود.
حفظ فاصله ها در هر نوع تدریس و تعلیم بسیار
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، محمد کاکاوند، قاری ممتاز کشورمان
بروز خلاقیت های موسیقایی مبتنی بر اطلاعات فنی را نکحات
استفاده ممتد از یک ملودی و یا یک طبقه صوتی
مقام شوق افزا متشکل از جنس حجاز + جنس عجم
تنظیم به معنی توزیع و تقسیم نغمه بر روی کلمات
سعید مسلم - فتح آیات ۱ تا ۲۱
اقراء آقای مصطفی اسکندری و توضیحات مربوطه
در شیوه ترتیل که از تحرک صوت و لحنی کمتری
در تمرینات طول نفس باید به موارد زیر دقت کرد:
برای رسیدن به مرحله تفصیل نغمی باید دو مرحله زیر
گویش و نحوه اداءالحروف تحت عنوان لحن (لحن به معنی
محمد عمران - قصص آیات ۱تا۱۶، علق ۱تا۱۴
در مرحله تقلید باید علی الدوام مراحل استماع زیاد، تکرار
تلفظ کلیه حروف در تمام تلاوت باید به یک کیفیت
متولی عبدالعال از قاریان کشور مصر با بیان اینکه سخن
ترکیب سبکها است که موجب ارتقاء کیفیت تنغیم در تلاوت
در تلاوت قرآن به خود سخت نگیرید و به روش
تکرار صرف و بی مورد ردیف های لحنی بدون وجودخلاقیت
مبحث لحن جلی و خفی - درس ۸