ردیف های موسیقایی تلاوت به دو دسته تقسیم می شوند:
الف): ردیف مقامی
ب): ردیف نغماتی
سعید مسلم - صف، قیامه ۲۶ تا آخر، اخلاص، فلق،
همه مقامات دارای درآمد هستند و لازم است در تلاوت
حرکات بدن (حرکات عرفی) و استفاده از دست در حین
مصطفی اسماعیل - یوسف ۱ تا ۳۴،شمس، اخلاص
ابزار انتقال لهجه از فارسی به عربی بر عهده علم
🌀 مقاله ... 💠 تحقیق و نگارش: محمدکاکاوند 💠 موضوع:
مهمترین مسئله تسلط بر علم لحن، شناخت مسئله دانگ های
هرچقدر تعداد درجات صوتی در ملودی و اداء موسیقایی بیشتر
در صوت شناسی، طنین های انسانی به ۱۴ دسته تقسیم
نغمه نهاوند مرصع از اتصال دو جنس نهاوند + حجاز
توضیحاتی در خصوص ارکان لحن دوره تربیت داور لحن
تحریر بر روی حروف باید بر اساس ظرفیت تنغیمی آنها
بخشی از وزن صدا مربوط به کیفیت محتوایی است که
مقام نیشابورک یا نیشابور از دو جنس رست به شکل
از شروط لازم برای تلاوت، وجود تحریر در صدا است.
در تلاوت قرآن به خود سخت نگیرید و به روش
عدم اجرای قطعات اوج در ترتیل توسط مرتلین به دلایل
در نشست تحلیل تلاوت قرآن استاد «محمد رفعت» که روز
به علامت هشدار دهدنه سوزش حنجره در تمرینات که نشانگر