در برخورد با کمیت و کیفیت استفاده از مقامات موسیقایی دو دیدگاه وجود دارد:
الف): قاعده توغل مقامی
ب): قاعده حذر مقامی
هناک منظورین حول کمیه ونوعیه استخدام هیئات الموسیقى:
طریق الحذر فی هیئت المقام طریق التوغل فی هیئت المقام
درجه پنجم را دومینانت یا غماز می گویند. اصطلاح جواب
فصاحت در آیین نامه تجوید مسابقات از سه بخش تشکیل
ترکیب سبکها است که موجب ارتقاء کیفیت تنغیم در تلاوت
در تقلید سه مرحله مطرح است: الف): تخصیص - تقلید
توضیحاتی در خصوص صله صوتی
تکلف به معنی زحمت انداختن می باشد. تکلف در تلاوت
تفاوت مهم میان اوج و داد و فریاد در کنترل
سطوح یادگیری به شرح ذیل می باشد: فهمیدن مطلب توانایی
انتها (قفله لحنی) یک ملودی باید با ابتدای ملودی بعد
اصلی ترین مسئله برای یک قاری برخورداری از آرامشی روحی
اقراء آقای مصطفی اسکندری و توضیحات مربوطه
زمانی که انتظار موسیقایی مستمع از نظر اجرای طبقات
سونوریته به معنی کیفیت صدادهی می باشد. غنوی کردن زیاد
برای تشخیص حروف مجهوره می توان از سه راه استفاده
ترکیب سرعت، پرده، فرم و تعداد تحریرها با یکدیگر فرم
مقطوع و موصول - درس ۲
موارد لحن خفی در مدود مطرح شده در جلسه
در نوشتار پیشین به تلفظ تعدادی از حروف الفبای زبان
یادگیری روش های اوج گیری دارای فوایدی است که به
قسمت های دانگ اول و دوم را قسمت قرار، دانگ