یکی از مهارتهای خوانندگی، قابلیت کم و زیاد کردن سرعت اجرا است و خواننده باید این مهارت را داشته باشد که بتواند به صورت اختیاری سرعت اجرای خود را تغییر دهد.
3موضع دستگاه تکلم : 1. جوف؛ موضع حروف مدی 2.
سعید مسلم سوره ذاریات آیات ۱ تا آخر، نجم آیات
هنر آگاهانه گوش دادن – قسمت دوم مطرح شده
ابن جزری در خصوص رعایت اقتران در تلفظ حروف و
صدای غنوی به دو نوع است: الف): صدای اغن (غنه)
یکی از قاریان بینالمللی کشورمان با اشاره به اینکه اکثر
خوانندگی جمعی به صورت کُرال (صدای جمع) و بدون ساز
تحریرها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: الف): تحریرهای
توضیحاتی در خصوص صله میم جمعی در روایت حفص
مصطفی اسماعیل - رعد آیات ۱ تا ۳۱ و طارق
نبر کلمات بر اساس فروش الحروف و قواعد هر قرائت
قطعات انتخابی را از تحریرهای ساده و آسان به سمت
برای مفهومی شدن تلاوت باید جملات آیات توسط اسلوب های
کسی متفاوت می خواند که متفاوت فکر می کند.
توضیحاتی مختصر در خصوص مراحل و ابزارهای تلحین در تلاوت
نحوه ورود، نحوه فرود، نحوه تنغیم، نحوه استفاده از تحریرها،
یک عبارت تشویقی که برای قاریان قرآن مورد استفاده قرار
الف): فراگیری فرم قفلات لحنی یکی از اهداف تقلید می باشد.
در کندخواندن باید موارد مختلفی را رعایت کرد از جمله: