سعید مسلم سوره بقره آیات ۲۶۳ تا آخر، آل عمران ۱ تا ۶
یکی از اصول مهم بکارگیری ردیف های لحنی در تلاوت،
منظور از تلفظ لحنی، تلفظ مطلوب منطبق بر الزامات موسیقایی
انتقال از درجه صوتی اجرای نغمه به درجه غماز و
در تقلید سه اصل مهم و بنیادی باید توجه شود:
تحریرها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: الف): تحریرهای
برای فرم دادن و حالت دادن به صدا باید از
درجه چهارم دیوان موسیقی عربی را درجه چهارگاه می گویند.
سید متولی عبدالعال - نساء آیات ۶۹ تا ۸۰
مصطفی اسماعیل - رعد آیات ۱ الی ۲۹
برای استفاده از نغمه بیات دوکا باید به چند مورد
توضیحاتی در خصوص اندیشه لحنی و سه مدل اداء لحنی
ثلاثی مقام نهاوند را نهاوند کردی می گویند.
بسیار مورد اهمیت است که هر کس سرعت و فرم
لحن شجی و نغمه شجیه به آن حالتی از اجرای
تلاوت ها را با رویکرد تحلیل مقامات و ردیف ها
توضیحاتی مختصر در خصوص صدای شهیق و زفیر مطرح شده
سعید مسلم سوره سبا ۴۶ تا آخر، فاطر آیات ۱
حرکات شایع و طبیعی بدن هنگام تلاوت، موجب ایجاد حس
فن طباق در حد یک دانگ یا یک اکتاو اجرا