وجود مدت و کیفیت جزو مسائل بسیار مهم در اجرای قطعات اوج است. همچنین اجرای اوج نباید همراه با داد باشد.
محمد اللیثی - احزاب، انفطار، مطففین
عنتر سعید مسلم - یس آیات ۱ تا ۵۴
احمد احمد نعینع - جن ۱۸ تا آخر، تکویر، اعلی،
تنظیم ملودی به معنی تقسیم صحیح و هوشمندانه اصوات تشکیل
شحات محمد انور - یوسف (ع)
استقرار صدا بر روی یک درجه صوتی و کشش صدا
توجه به تنوع قفلات و استفاده از قفلات مختلف در
از روش های انتقال از بیات به نهاوند، بهره گیری
در هر مقام سه درجه از اهمیت برخوردار می باشد:
محمود شحات انور - ابراهیم، بلد، شمس
محمد عبدالعزیز حصان - انعام آیات ۳۶ تا ۵۳
تصمیمات بداهه در حین اجرا موجب بروز مشکلات مختلف تنغیمی
بروز خلاقیت های موسیقایی مبتنی بر اطلاعات فنی را نکحات
اجرای رفت و برگشت دو نت را حس ساده و
فلسفه اصلی استفاده از تحریرها در تلاوت، ایجاد جذابیت و
آسیب شناسی و راهکارهای مقابله با آن – ۲
مصطفی اسماعیل - رعد آیات ۱ الی ۲۹
ولوم از مؤلفات مهم صوت موسیقایی است و موجب پردازش
داشتن روحیه پرسشگری و حضور در جلسه یا کلاس قرآن
مبحث لحن جلی و خفی – درس ۱۷