اهتمام و تلاش قراء قدیمی مبتنی بر مسائل زیر بوده است:
الف): آهنگ های خاص و کارهای صوتی
ب): ترکیب های لحنی
ج): ترکیب صوت و لحن با مفاهیم
در مقام صبا اجرای مهارتهای لحنی زیر متصور است: الف):
بخش عمده ای از جذابیت و زیبایی جمله لحنی به
در رشته قرائت متون (دکلمه) باید پرده مناسب، سرعت و
در نشست واکاوی ابعاد فنی تلاوتهای قرآن استاد «محمدصدیق منشاوی»
از جمله مواردی که در شباهت اجرا در دوره تقلید
اشباع موسیقایی ملودی تحت عنوان قاعده خُصوب (خَصیب) النغم شناخته
اهمیت و توجه به قسمت های شاخص صدا مطرح شده
اهتمام و تلاش قراء قدیمی مبتنی بر مسائل زیر بوده
تلاوت آقای سید محمد موسوی و توضیحات مربوطه
در وحله اول و برای یادگیری سریعتر، استفاده از قفلات
محمد عمران - ضحی، انشراح، تین، علق ۱ تا ۵
وجود لهجه های محلی و ... در اداءالحروف از کیفیت
فراگیری آکسان ها به شکل تلقین صورت می پذیرد و
به صدای قلقله، صُوَیت گفته می شود. صُوَیت اسم مصغر
در جملاتی که بار منفی، عذاب و … دارد بهتر
شحات محمد انور - حج آیات ۷۵ تا آخر، مومنون
از مهمترین مسائل تعبیرات، جمله بندی درون آیات و عدم
این مدرس قرآن درباره جایگاه تلاوت استاد عمران در میان