شحات محمد انور – انعام
شروع تلاوت با بهره گیری از پرده خوب صوتی در
آشنایی با مقام حجازاصفهان
تلاوت های پرتحرک بر اساس نظام لحنی ضبط التنغیم اجرا
الف): قاریان کلاسیک – قاریانی که به شیوه مقام به
مقامات به سه دسته تقسیم می شود: الف): مقامات اصلی
یکی از مسائل کیفی بسیار مهم تلحین، اجرای روان و
درجات کیفی لحنی به شرح زیر است: الف): فوق ممتاز
در قرائت قرآن، شروع یک «مقام» از قرار، به جواب،
یکی از اهداف مهم تقلید فراگیری نغمات بدوی، متنی و
اقراء صفحه ۳۱۵ آقای حمیدرضا آقاجانی و توضیحات مربوطه
تعداد و نوع مدولاسیون در تنغیم اثر مستقیم می گذارد
روایت حفص از عاصم دارای طرق متعددی است که چهار
آشنایی با قفله هدی، مستقیم و تحویلی مطرح شده
قرائتی که برای مستمع صورت پذیرد اقراء گفته می شود
کندی و تندی سرعت تلاوت در گاهی اوقات به علت
توجه به آکسان ها از مسائل بسیار مهم لحن بیانی
در توصیف آواهای زبانی سه نکته را باید مد نظر
عبدالفتاح شعشاعی - نجم، ضحی، شرح، تین، علق، قدر
اجرای روان نغمه به معنی انتقال راحت درجات صدا در
میزان فتح دادن در ادای فتحه و الف نیاز به