شحات محمد انور – هود (ع)
فراگیری نغمات از دو جهت حداقل مورد اهمیت است: الف):
پاسخ به سؤالات کاربران در حوزه هنر تلاوت (بخش ۱)
جهت ارتقاء سطح روخوانی و روانخوانی، افراد مبتدی باید از
کسیکه از فضای تغنین در صوت خود استفاده می کند
محمد اللیثی - سوره مریم ۱۲ تا ۳۶
شعبان عبدالعزیز صیاد - هود (ع)
مفاجئات لحنی به معنی اجرای کارهای غیرقابل پیش بینی و
درآمدهای مقامات به دو شکل برون گران و درون گرا
از موارد لحن خفی در حروف مدی، غنه دادن به
اگر گیرش حرف به صورت کامل صورت گیرد، حرف در
در میان علوم اسلامی، اولین علمی که تکون یافت علم
مهمترین راه یادگیری تکیه درست واژه های قرآنی گوش دادن
در قرائت قرآن، شروع یک «مقام» از قرار، به جواب،
زمانی که قرائت متکی بر متن باشد و الزامات موسیقایی
تقلید برای سه موضوع صورت می گیرد: الف): به منظور
قرائت تحقیق روشی است مبتنی بر اشباع مد، اتمام حرکات،
یکی از مصادیق شعور موسیقایی آن است که خواننده محتوای
لحن در واقع موسیقی ای است که بر روی کلام
اسباب مد به دو دسته تقسیم می شود: سب لفظی
بروز زیبایی و جذاب بودن بعضی از تحریرها بستگی به