شرط انتقال اجناس، رعایت اصل همگونی و تناسب در اجرا است.
💠 تکبیرات در قرائت عاصم کوفی عاصم در میان قاریان
آیین نامه مسابقات دعاخوانی ۱ آیین نامه مسابقات دعاخوانی ۲
در اجرای قفلات خادعه، سکت لحنی کاربرد اساسی دارد.
مصطفی اسماعیل - یوسف آیات ۴ تا ۳۴ ، حاقه
تحریرها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: الف): تحریرهای
توضیح مختصر مراحل علم آموزی با بهره گیری از حدیث
مصطفی اسماعیل - نجم، قمر، حاقه، نازعات، شمس، حمد، بقره
در اجرای فن موتیف خوانی باید از طنین حاصل شده
برای اثرگذاری تلاوت همه قراء باید اصول لحن بیانی را
بخش مهمی از قدرت تنغیم به وجود تعداد درجات صوتی
توازن بین مواقف در ترتیل باید متوازن باشد و این
تمرینات صوتی حرفه ای پس از اتمام دوران بلوغ باید
طرق وقف بر کلمات مختوم به ضمه به صورتهای زیر
تحرک در تلاوت دارای مصادیق مختلفی است که به سه
لحن مریء به لحن روان، بدون تکلف، بدون سختی و
اولین عاملی که در تلاوت شنیده می شود، صوت است
از نشانه های خواننده خوب آن است که بر اساس
تغییر و تعویض یک مقام و مشتقات آن به مقام
قرار گرفتن درجات صوتی مختلف در کنار یکدیگر بر اساس
نغمه راست نوا (غماز مقام راست) ، بیات حسینی (غماز