عبدالباسط محمد عبدالصمد – قمر ۴۹ تا آخر، رحمن ۱ تا ۲۷
ابتهال خواندن و تمرین بر روی قطعات ابتهال یکی از بهترین
تجوید مقدمه لحن آموزی است و برای فراگیری مسائل موسیقایی
در اجرای قطعات بم و اوج نباید شفافیت حروف کاسته
موفقیت در تلاوت قرآن کریم، شناخت اصل تحزین است یکی
فصاحت به معنی اجرای روان، ممتاز و بدون تکلف کلمات،
از مسائل مهم صوت موسیقایی، استفاده مستمر از داینامیک صوت
اجرا و عدم اجرای قطعات اوج در ترتیل به دلایل
در نشست واکاوی تلاوتهای استاد «کامل یوسف» مطرح شد: یکی
قدرت جابجایی بین اجناس از مهارتهای تنغیم می باشد.
لحن باید ملّحی باشد. یعنی باید اثرگذار و دارای روح
اجرای سالم و صحیح ملودی را اصطلاحاً صفای نغمه می
ترتیل در عصر پیامبر اکرم (ص) مبتنی بر سه اصل
انتخاب صحیح پرده شروع تلاوت به مستمع این پیام را
مقدار کشش مدهای منفصل به ترتیب 2 - 4 و 5
اوج گیری در ترتیل به شکل مدرّج است.
نغمه عشاق مصری از اتصال دو جنس نهاوند در پایین
فرم ملودی و قفله ملودی تصدیق (صدق الله ...) از
سعید مسلم - مجادله آیات ۱۱ تا آخر، نازعات ۲۶
صدایی که خیلی بم و اثرگذار بر مستمع باشد را
تغییر طنین صدا، افت شدت صدا و بهم ریختگی در