عبدالفتاح شعشاعی – حجرات،ق ،بلد ،شمس ،قریش
ورود ناخواسته از یک مقام به مقام دیگر جزو خروج
یکی از داوران بینالمللی کشورمان بر خلاف برخی از قراء
تمرینات باید در راستای اهداف آموزشی از قبل تعیین شده
در اجرای قطعات توسط و اوج باید به مؤلفه کیفی
اجرای فن مواکبه در تلاوت از مسائل عرفی است و
زمانی که حرف راء جوفی باشد به این معنی است
به محض اینکه ابزارهای لحنی در تقلید حاصل شد، تقلید
اقراء صفحه ۳۰۷ آقای حمیدرضا آقاجانی و توضیحات مربوطه
رعایت دو اصل کثرت استماع و تمرین تلاوت، در مرحله
به تغییر بدون تناسب مقامات و نغمات قرآنی «خارج لحنی»
با افزایش پرده صوتی نباید طنین صدا تغییر کند.
توضیحاتی در خصوص ارکان تلاوت و تقسیمات مربوطه مطرح
از مواردی که بایستی برای قاری در ارتباط با بحث
نبر در قرائت از نظر کیفیت اجرا به سه شکل
مهمترین مسئله در قرائت تدویر، رعایت اسلوب آن است که
بر اساس تقسیم ملودی به سه بخش ابتدا، میانه و
به صدای بم زنان و کودکان گفته می شود.
برای عدم سردرگمی در تلاوت باید از ردیف لحنی ثابت
توضیح مختصر مراحل علم آموزی با بهره گیری از حدیث