عبدالفتاح شعشاعی – حجرات، ق، بلد، شمس، قریش
از موارد سوء نبر، اجرای نبر حروف اضافه است در
در این نوشتار بر آنم که به طور خلاصه پیرامون
در تنظیم ملودی باید به آکسان نغمی و لفظی توجه
در هنگام تنفس، نباید عضلات بدن را منقبض کرد چون
انتها (قفله لحنی) یک ملودی باید با ابتدای ملودی بعد
عبدالباسط محمد عبدالصمد - حشر ۱۸تا آخر، تکویر، فجر ۲۷
در فراگیری نغمات موسیقایی باید دو شیوه کلامی و آوایی
کسیکه از فضای تغنین در صوت خود استفاده می کند
استفاده از روش اوج گیری از درجه هشتم بیات و
برای رفع اغلاط اعرابی در تلاوت باید کیفیت صامت خوانی
یکی از اشکالاتی که هر خواننده ای می تواند داشته
فراگیری مسائل تجویدی، ابزار پردازش های لحنی و صوتی می
(انواع ادغام) مدغم: حرف اول مدغم فیه: حرف دوم ادغام
شحات محمد انور - اسراء آیات ۱ الی ۲۰، بلد،
یکی از موارد تحرک در تلاوت، استفاده از ترکیبات و
در مرحله تقلید باید علی الدوام مراحل استماع زیاد، تکرار
سرعت کند و تند در تلاوت دارای مهارت خاصی از
آرایه های لحنی به آن دسته از هنرهای صوتی و
در گویش اقراء با دو نوع اداء سر و کار