صدادهی و صداگیری شدت صوت در ادای حروف را فورمانت صوت می گویند.
اصول قرائت عاصم کوفی – درس ۱۵
عدم توازن مدهای منفصل یکی از آسیب های لحن خفی
انتقال ناخواسته به جنس دیگر موسیقایی در حین اجرای نغمه
حروف از نظر کیفیت شدت صوت به دو دسته کلی
از موارد لحن خفی در حروف مدی، غنه دادن به
افت کوک از جمله مصادیق خارج لحنی محسوب می شود.
شروع تلاوت با پرده های بم، الزامی نیست و قاری
در انتخاب پرده صوتی و قرارگیری آن در جای مناسب
بالا یا پایین افتادن صدا در تلاوت ناشی از دو
شیوایی در ادای حروف از مسائل مهم فصاحت محسوب می
در اجرای قطعات اوج نباید طنین صدا تغییر کند
یکی از مهمترین مسائلی که در خوانندگی بسیار حائز اهمیت
مقام سگاه در اتصال با سایر اجناس دارای اسامی خاصی
توجه به ظرفیت تنغیمی حروف در اجرای قطعات اوج
سلیقه هنری سلیقه ای است که نشأت گرفته از اندیشه
فصه (با ضم فاء و کسر و تشدید صاد) به
از روش های اتتقال از بیات به حجاز، استفاده از
سعید مسلم - حج آیات ۲۶ تا ۴۱، انفطار، انشراح،
رعایت ضرباهنگ ملودی و سرعت ترتیل را اصطلاحاً وحدات الزَّمنی