در بهره گیری از توانمندی های صوتی ابتدا باید در
بسیاری از عوامل وجود دارند که بعضی از قراء در
همپوشانی لحن عارضی با لحن ذاتی در اجرای نبره ها
شعبان عبدالعزیز صیاد - انفال آیات ۱۰ تا ۲۶، نصر
به علامت هشدار دهدنه سوزش حنجره در تمرینات که نشانگر
به جهت عرفی، اصوات به دو دسته تقسیم می شوند:
سعید مسلم - حدید آیات ۲۲ تا آخر، مجادله ۱
فارابی در خصوص لفظ لحنی یا موسیقایی به دو وجه
وصل آیات در ترتیل خلاف عرف این مدل قرائت می
محمود حمدی زامل - نمل آیات ۱۵ تا ۴۴
تلاوت ها از نظر زمانی به چهار دسته تقسیم می
شحات محمد انور - انعام ۹۴ تا ۱۰۷
اولین مسئله ای که هر خواننده باید در هنگام خواندن
انتخاب درجه تونیک با مسائلی همچون زمان تلاوت، انعطاف صدا،
اغلب قاریان در اجرای مقام راست به شکل نزولی، بجای
بیشتر بودن سرعت تحریر و تعداد تحریرها موجب ایجاد جذابیت،
پیش از ورود به مرحله اصلی تقلید، پیش نیازهایی باید
درس نبر - مبحث حروف اضافه مطرح شده در
عوض کردن اجناس جزو مهارتهای ابتدایی در ترتیل خوانی است
هرچقدر محتوای نغمی جملات لحنی کمتر شود اجرای نبره های