محمد احمد شبیب – صافات آیات ۷۵ تا ۱۱۱، شمس، ضحی، شرح ۱ تا ۴
استفاده از دست در تلاوت باید با اهداف خطابی و
ابتهال خواندن و تمرین بر روی قطعات ابتهال یکی از بهترین
شاد بودن و محزون بودن نغمات بستگی به فواصل صوتی
استفاده زیاد تحریرها نباید منجر به شلوغ شدن جمله لحنی
ترتیل آقای رضا نادی و توضیحات مربوطه
باز کردن زیاد دهان یکی از نشانه های استفاده نادرست
از شروط مهم اجرای بم و اوج صدا، استقرار و
توجه به تنوع قفلات و استفاده از قفلات مختلف در
اوج گیری در ترتیل به شکل مدرّج است.
از موارد بسیار مهمی که در فصاحت مورد بررسی قرار
یکی از نغمات زیرمجموعه مقام راست، نغمه سوزناک می باشد.
هرگونه صدایی که قبل از اجرای قطعه موسیقایی ایجاد شود
محمد عبدالعزیز حصان سوره قصص آیات ۱ تا ۲۸
مدهایی که دارای سبب لفظی همزه هستند بهع دو بخش
ساخته و پرورده شدن قطعات بم، اوج و افزايش
هر چیزی که در تلاوت قرآن، قاری را به زحمت اندازد
غنای دینی به حوزه گسترده فنون دینی که مبتنی بر
ویبراتو با لرزش در چند مسئله با یکدیگر متفاوت است:
حالت دهی به صدا از مسائل اولیه صوت هنرمندانه محسوب
شیوه قرائت باید در ابتدا مشخص باشد. یعنی اگر استعاذه