محمد احمد شبیب – طه آیات ۱ تا ۴۷
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، محمد کاکاوند، قاری و مدرس
در اجرای قاعده نکوص (برگشت به عقب) اگر آیه ای را
اگر قاري متوجه مفاهيم آيات نباشد هرگز نمي تواند
اقراء همراه با افهام است و قاری باید به نحوه
آکسان ها در تلاوت به سه دسته تقسیم می شوند:
ارائه صوت با هدف ایجاد تأثیر در گوش شنونده، هدف
کیفیت قلقله آخرکلمه را قلقله کبری گویند.
یکی از اهداف خروج از تقلید، دستیابی به درجه سلطنه
مصطفی اسماعیل - اسراء، بلد، حاقه
معرفی سبک استاد استاد محمد محمود رفت
در نشست تخصصی تحلیل تلاوت استاد «محمد رفعت» در خبرگزاری
اجرای فواصل اجناس موسیقایی به دو شکل می باشد: الف):
در موسیقی قرائت قرآن، هفت مقام یا نغمه کلی وجود
عبدالباسط محمد عبدالصمد - شوری ۵۲ تا آخر،قاف ۱ تا
یکی از مهمترین مسائلی که در خوانندگی بسیار حائز اهمیت
اجرای یک آهنگ یا ملودی در چندین شکل و فرم
تنظیم لحن، قدرت تقسیم اصوات موسیقایی بر روی کلمات است
در شیوه ترتیل که دامنه و وسعت به کارگیری صوت
تحریر یک موضوع اکتسابی و مهارتی است و مهارت یک