محمد اللیثی – انعام
سعید مسلم سور غافر آیات ۷۷ تا آخر، رحمن ۱تا
روایت حفص از عاصم دارای طرق متعددی است که چهار
تمامی قاریان موظف به تلفظ صحیح حروف، اجرای صحیح احکام
نوعی وقف که به شیخ مصطفی اسماعیل منسوب است. وی
تکرار ملودی به دو شکل است: الف): تکرار عینی که
بکارگیری تحریرها در تلاوت موجب ایجاد جذابیت و شور خواهد
سکوتها در تلاوت به سه دسته تقسیم می شوند: الف):
الفاظ به لحاظ مسائل تنغیمی و پردازش صوتی و کیفیت
محمد کاکاوند، قاری و مدرس قرآن کریم در جلسه جمعهشبهای
گویش و نحوه اداءالحروف تحت عنوان لحن (لحن به معنی
مفهوم جواب به معنی اکتاو می باشد و استفاده از
برای رشد حنجره باید گاهاً آن را به چالش کشید.
هرچقدر محتوای نغمی جملات لحنی کمتر شود اجرای نبره های
ولوم صدا در ایجاد حالت و حس دهی به صدا
همانطور که پایان هر ملودی داری اهمیت های فنی و
در اجرای قطعات اوج و بم رعایت دو چیز لازم
احمد عامر در خانوادهای به دنیا آمد که همگی اهل
محمود حسین منصور - زمر آیات ۴۶ تا ۶۶
شفافیت اداءالحروف جزو مهمترین مسائل فصاحت است.
نبر در قرائت از نظر کیفیت اجرا به سه شکل