محمد صدیق منشاوی – حشر ۱۸ تا آخر، طارق،فجر، فاتحه، بقره۱تا ۵
کشش حرف لام ساکن غیرمشدد در اغلب موارد جزو موارد
ملاک تعداد استفاده از درجات مقام، بستگی به ظرفیت تنغیمی
بر اساس قانون اقراء در تلاوت باید از همه قسمت
بهره گیری از تحریرهای ریز (عُرَب) در تخصصی شدن اجرای
پرده صوتی از ارکان بسیار مهم در جذابیت ترتیل خوانی
امروزه مبحث تقلید در کشور ما بحثی بسیار حیاتی و
معمولاً قراء برای ورود از مقام به راست از مقام
میزان تسلط در اجرای قطعات تقلیدی باید به شکلی باشد
برای بروز خلاقیت لحنی ابتدا باید فن و یا هر
پرده صوتی از مهمترین عوامل ایجاد جذابیت در تلاوت است.
موّال (مواویل) یکی از قدیمی ترین قالب های موسیقی عربی
کارهای موسیقایی و مهارتی ای که مردم کمتر شنیده اند
صدای تلاوت باید حزین و سوزناک باشد
از مسائل منفی مربوط به لفظ در لحن، اجرای لَخت
تمرینات باید در راستای اهداف آموزشی از قبل تعیین شده
استفاده از ولوم در تلاوت باید به اندازه باشد. استفاده
مطابقت توانايي هاي صوتي با داشته هاي لحني از ضروريات
محمد اللیثی - نحل آیات ۱۲۵ تا آخر، اسراء ۱
عدم توجه به تلفظ و صفات حروف علاوه بر، برهم
محمد طنطاوی - حج آیات ۵۶ تا آخر، مومنون ۱