محمد عبدالعزیز حصان – اسراء ۷۸ تا ۸۵ و ۱۰۵ تا آخر، ضحی، انشراح، تین، قمر ۱ تا ۱۷
به تغییر بدون تناسب مقامات و نغمات قرآنی «خارج لحنی»
احمد احمد نعینع - انسان آیات ۵ تا آخر، ضحی،
ایجاد تحول اساسی در موسیقی عربی، همزمان با دوره حکوت
در تقلید سه اصل مهم و بنیادی باید توجه شود:
کسیکه در تلحین صاحب ذوق و نوآوری است و بر
اولین موضوع در صداپروری، رفع اشکالات حالات غیراستاندارد در صوت
اصلی ترین مسئله برای یک قاری برخورداری از آرامشی روحی
عبدالباسط محمد عبدالصمد - قمر ۵۴ تا آخر، رحمن ۱تا
توضیحاتی در القاء معنا در تلاوت
از جمله مواردی که در جمله بندی عبارات و اجرای
تمرینات باید در راستای اهداف آموزشی از قبل تعیین شده
مدیریت شدت صدا در تلفظ حرف همزه و مدیریت بازدم
مقدار صدا برای اجرای ترتیل به صورت زیر است: الف):
موارد لحن خفی در مدود مطرح شده در جلسه
نزدیک ترین تصویری که از صوت به ذهن متبادر می
چند ابزار مهم در تفصیل نغمی عبارتند از: الف): آشنایی
قفلات به لحاظ موسیقایی به دو شکل قفلات ترکیبی و
وقف و ابتدا از ابزارهای مهم لحنی است زیرا اثر
الفاظ به لحاظ مسائل تنغیمی و پردازش صوتی و کیفیت
مواضع تحریر به شرح زیر است: الف): موارد غنّه ب):