میزان کشش مدهای متصل در طریق ابوطاهر و ذرعان به طول خوانده می شود.
توضیحاتی در خصوص کیفیت قرائت تحقیق
راه و رسم علم آموزی و روش های تبدیل علم
به طور کلی به لحاظ ارتفاع صدا، اوج در قرائت
منولوج یکی از قالب های موسیقی عربی است که توسط
هنر از دو مقوله تبعیت میکند: الف): ذوق و سلیقه
ردیف لحنی استاد عبدالباسط به روش اکتاوی می باشد. ایشان
افرادی که در کنترل قفلات همراه باتحریر دچار مشکل هستند
اغراق در تلفظ حروف از آسیب های تجویدی می باشد.
شروع غیرمتعارف تلاوت مربوط به بکارگیری نامناسب درجه صدا و
یکی از روش های اوج گیری، استفاده از روش اکتاو
مبحث لحن جلی و خفی در تلاوت قرآن کریم (درس
در اجرای قطعات بم و اوج نباید شفافیت حروف کاسته
در تمریناتمان، اجتناب از تحریرهای سطحیِ سُرخوردنی و ریز داشته
از اصول اجرای اوج، وجود مدت صوت در طول اجرای
اساس اولیه تلحین تلاوت به دو موضوع بستگی دارد: الف):
محمدکاکاوند قاری و مدرس ممتاز کشورمان در جلسه جمعهشب های
برای معنامحوری در تلاوت باید از چند فن لحنی آکسان،
به مدی که حاصل از اشباع هاء ضمیر باشد را
در کلماتی که مختوم به کسره هستند می توان از
رسیدن به درجات اوج صدا در تلاوت بستگی به عوامل