مصطفی اسماعیل – رعد آیات ۱ تا ۳۱ و طارق
صدای تلاوت باید حزین و سوزناک باشد
در مواضع غنه باید با استفاده از فن ولوم و
قفله نغمه ای که بر حروف حلقی ختم شود تحت
جمله لحنی به عبارت یا فرمی که متشکل از ۲
از مؤلفات مهم تنغیم، بهره گیری از فن تلوین ردیف
مصطفی اسماعیل - کهف آیات ۱۳ تا ۳۵، نازعات آیات
به گزارش ایکنا، بیستمین جلسه آموزشی کارگاه تخصصی هنر تلاوت
اجرای جنس موسیقایی بیات در بالا و جنس موسیقایی سگاه
بسیاری قاریان قرآن کریم در تلاوت خود دچار تکلف های
در تقلید سه مرحله مطرح است: الف): تخصیص - تقلید
یکی از مهمترین مسائلی که در خوانندگی بسیار حائز اهمیت
از آن جهت که وقف و ابتدا موجب کسب معرفت
تا زمانی که نغمه به حد اشباع موسیقایی نرسیده است
– از فن سکوت حداقل برای سه هدف زیر استفاده
هنر آگاهانه گوش دادن – قسمت دوم مطرح شده
وجود خش و سایر نارسایی های در صوت باعث کسر
عدم تمرینات روزانه و دوری از تمرین موجب کاهش توانمندی
در لحن محض هر آن چیزی که در کیفیت ملودی