مصطفی اسماعیل – یوسف آیات ۴ تا ۳۴ ، حاقه آیات ۱ تا ۱۲
تلاوتها یا سبکهایی که جنبه صوت محوری دارند نباید در
فرم تحریر با کیفیت تحرک ملودی ارتباط دارد. هر چقدر
لحن جلی و خفی - درس ۲۰
نباید به حروف فشار (ضغط) وارد کرد. رفع فشارهای نابجا
نغمه راست نوا (غماز مقام راست) ، بیات حسینی (غماز
اتصال جنس راست به جنس صبا را مقام دلنشین می
عبدالباسط محمد عبدالصمد - حشر آیات ۱۸ تا آخر، تکویر،
شحات محمد انور - مائده
اصوات انسانی به ۶ دسته تقسیم می شود: الف): باس
در تقلید طی کردن سه مرحله زیر مهم و ضروری
( عنصر مفاجئه در تلحین ) یکی از عناصر فن
عبدالفتاح شعشاعی - حجرات، ق، بلد، شمس، قریش
توضیحاتی در خصوص هدف و ویژگی های آن - درس
یکی از تمایزات در خوانندگان، نحوه و کیفیت ادا در
محمد صدیق منشاوی - روم، ضحی، شرح، حمد، بقره
بازگو کردن مسائل تخصصی تلاوت برای قاری مقلد از اشتباهات
شناخت دقیق محل تولید حروف، موجب وضوح اداء و اتقان
فنون صوتی و لحنی ایجاد حس، ارتباطی با معنی و