
منوی بالا
در هنرهای سازی منظور از نغمه عماد، آن ردیف یا ملودی ای است که سایر سازها خود را با آن هماهنگ می کنند. نغمه عماد در تلاوت قرآن بر اساس روش های اوج گیری مشخص می شود. برای مثال روش اوج گیری از درجه ششم بیات و انتقال به نهاوند، ردیف بیات عجمی است. در این روش، بیات عجمی نغمه عماد محسوب می شود زیرا ردیف های بعدی بر اساس جایگاه و شیوه اجرای آن تنظیم و اجرا می گردند.
فایل صوتی | کارگاه هنر تلاوت و دوره آموزشی قرائت تدویر قرآن کریم
فایل صوتی | توضیحاتی در خصوص اهمیت ضبط صدا در تمرین
فایل صوتی | کارگاه هنر تلاوت شهرستان نشتارود
از نشانه های گوش موسیقایی
دلیل استماع مستمر آثار تلاوت
عنصر مفاجئه در تلاوت
سبک شخصی (بخش دوم)
سبک شخصی (بخش اول)
علل تفاوت و تمایز مکاتب و سبک ها
استاد احمد ابوالمعاطی سوره ص آیات ۱۷ تا ۴۰، نبأ ۳۱ تا ۳۷، نازعات ۲۶ تا آخر، فجر ۲۳ تا آخر
استاد محمد احمد شبیب سوره مزمل آیات ۱ تا آخر، تکویر
استاد ابراهیم شعشاعی سوره یوسف آیات ۷۷ تا ۱۰۰
استاد حمدی زامل سوره فصلت آیات ۳۰ تا ۴۴، طارق، اعلی ۱ تا ۱۷
لزوم استفاده از کاربرگ تمرین و توضیحات مربوط به آن
چند فایده مهم بکارگیری ولوم در صدا