نوع پرسش و سؤال معلم است که نوع نگرش متعلم به تلاوت را مشخص کرده و وی را برای فراگیری سایر مباحث ترغیب می کند.
یکی از مهارتهای مهم اجرای هر مقامی، اجرای درجات اوج
خوانندگی جمعی به صورت کُرال (صدای جمع) و بدون ساز
کلمه یتقه در آیه ۵۲ سوره نور در قرائات مختلف
بسم الله الرحمن الرحیم استاد: کمی با حس و
با مطالعه و بررسی روایاتی که به نحوه قرآن خواندن
توضیحاتی در خصوص کلمه دستگاه مطرح شده در جلسه
جمله لحنی به عبارت یا فرمی که متشکل از ۲
سه عامل مهم در ارتقاء بیان ملودی شامل موارد زیر
تفسیر حروف یا تفسیر اداء به مهارتی از ادا گفته
سعید مسلم - طور آیات ۴۸ تا آخر، نجم آیات
کسی که دارای انعطاف صوتی مناسب نیست نباید از ملودی
خواننده برای خواندن کلمات باید تکنیک داشته باشد و باید
مبحث لحن جلی و خفی در تلاوت قرآن کریم (درس
توضیحاتی در خصوص انواع ادغام
از ویژگی های تلاوت منغومه، وجود عنصر اقراء است و
حرکت دادن عارضی حروف قلقله به حرکات مختلف کاملاً اشتباه
برای فرم دادن و حالت دادن به صدا باید از
در کندخواندن باید موارد مختلفی را رعایت کرد از جمله:
تغییر طنین به نحو ناآگاهانه، خارج لحنی محسوب می شود.