
منوی بالا
قلقله حروف قطب جد تابع حرکت حرف قبل و بعد خود نیست. تمامی حروف قلقله میل به فتحه دارند. فتحه حروف قاف و طاء به صورت فتحه مفخم و مابقی حروف با تلفظ فتحه عربی می باشد. این شکل ادای قلقله تابع نظر ابن جزری است. همه قاریان نیز مطابق این نظر تلاوت می کنند. ظاهرا در قدیم، قلقله را میل به ضمه می دادند که صحیح نیست.
سبک شخصی (بخش دوم)
سبک شخصی (بخش اول)
علل تفاوت و تمایز مکاتب و سبک ها
استاد احمد ابوالمعاطی سوره ص آیات ۱۷ تا ۴۰، نبأ ۳۱ تا ۳۷، نازعات ۲۶ تا آخر، فجر ۲۳ تا آخر
استاد محمد احمد شبیب سوره مزمل آیات ۱ تا آخر، تکویر
استاد ابراهیم شعشاعی سوره یوسف آیات ۷۷ تا ۱۰۰
استاد حمدی زامل سوره فصلت آیات ۳۰ تا ۴۴، طارق، اعلی ۱ تا ۱۷
لزوم استفاده از کاربرگ تمرین و توضیحات مربوط به آن
چند فایده مهم بکارگیری ولوم در صدا
از مؤلفات مهم فصاحت
سه آسیب تجویدی در نحوه ادای الف مدی آخر کلمه
تمرین هنرمندانه | راههای ارتقاء توانایی و توانمندی در تمرین
شش ویژگی اساسی هر اثر موسیقایی
تمرین هنرمندانه | روش یادگیری در برخورد با محتویات جدید و ارتقاء سلیقه هنری
تمرین هنرمندانه | پنج بخش تمرین هنرمدانه