بر اساس قانون اقراء در تلاوت باید از همه قسمت و جوانب صوت در اجرا استفاده کرد و نباید متمرکز قسمت خاصی از صدا در تلاوت شد.
۱۷ دسامبر، سالروز تولد محمود علی البنا از قاریان نسل
میزان فتح دادن در ادای فتحه و الف نیاز به
عدم توجه به حالتهای باز شدن دهان در ایجاد حالت
پاسخ به دو سؤال
آیه 11، فَاطِرُ « ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِج جَعَلَ لَکُمْ مِّنْ أَنْفُسِکُمْ
ایجاد تفخیم با اشمام دهان اشتباه می باشد. تفخیم باید
قدرت تقسیم اصوات تشکیل دهنده نغمه بر روی کلمات را
قاری باید توجه کند تا صدای خیشومی در ادغامات و
التهاب در صدا موجب کاهش جذابیت طنین صدا و زیبایی
تفضل خدا شامل حال عبدالباسط شد وی افزود: خدا خواست
از مواردی که بایستی برای قاری در ارتباط با بحث
کامل یوسف بهتیمی - فصلت
اهمیت اجرای قطعات اوج به این جهت است که میزان
شباهت به الگو و شبیه اجرا کردن الحان در تقلید
ترتیل کل قرآن کریم استاد عبدالعزیز عکاشه - جزء ۱
اجرای روان و بدون تکلف ملودی و همچنین عدم کشش
لازم است قاری فرم تحریر منطبق بر صدای خود را
در نشست تخصصی تحلیل تلاوت استاد «محمد رفعت» در خبرگزاری
قفله صَخریه به قفلاتی گفته می شود که مختوم به
ویبراتو از مصادیق انعطاف صوت می باشد. برای بررسی انعطاف