شناخت مقامات و ردیف های هر مقام برای مسئله تلوین لازم و ضروری است و یک قاری حرفه ای باید مقامات را شناخت داشته باشد.
وجود مد لحنی در قطعات بم نشانه قدرت بم خوانی
ایجاد نوانس و ویبراتو از مهارتهای صوتی و حالت دهنده
هنگامی که سرعت تلاوت شما تند است، نمی توانید یکدفعه
کشش درجه صوتی را مدت صدا می گویند. در اجرای
اقراء صفحه ۳۷۱ - آقای سجاد پورنقی (فایل صوتی) اقراء
به لحاظ تنغیم، جمله استعاذه می تواند در چهار حالت
هر خواننده ای باید برای شکل دهی به صدای خود
هرچقدر سطح سواد قرآنی و معرفتی نسبت به مفاهیم آیات
صفت خَرْوَرَه (آواز شبيه صداى فرد گلوگرفته؛ صفت ويژه حرف
ایجاد تحرک تنغیمی تلاوت نیازمند بهره گیری از سبک و
جایگاه شیخ علی محمود در عالم تلاوت شیخ علی محمود
قفلات بدون تحریر را قفله هدی یا حرّاش می نامند.
پرده اوج در ترتیل، دانگ 4 صدای قاری می باشد.
برای رفع استرس در تلاوت می توان از دو تکنیک
مراتب لحنی در تلاوت سه مرحله می باشد: الف): تقلید
( اصول قرائت عاصم کوفی ) عاصم در میان قاریان
تمام تمرینات گرم کردن صدا به صورت آوایی و گاهاً
توضیحاتی در خصوص تفقیق الصوت مطرح شده در جلسه ۳۱
بر اساس عرف تقلید، حداکثر دوران تقلید ۲ سال است.