لرزش هایی که تحت اختیار قاری مورد استفاده قرار نمی گیرد خارج محسوب می شود.
به طور کلی استفاده از هرگونه پیشوندصوتی در اجرای جملات
برای ارتقاء بهره موسیقایی باید حداقل به دو نکته توجه
سعید مسلم - حدید آیات ۲۲ تا آخر، مجادله ۱
اقراء صفحه ۲۸۷ و ۲۸۸ آقای محمدعلی عامری و توضیحات
قرائت با دهان بسته چند اشکال عمده را ایجاد می
فرم های داوری مسابقات دعاخوانی ۱ فرم های داوری مسابقات
ادائی که در آن مهارتهای تجویدی، وقف و ابتدا و
در تحرک لحنی ترتیل باید به دو مسئله توجه داشت:
احمد احمد نعینع - احزاب آیات ۲۱ تا ۳۸
مهارتهای استفاده از دست در تلاوت ضمن اینکه موجب ایجاد
موّال (مواویل) یکی از قدیمی ترین قالب های موسیقی عربی
محمد احمد شبیب - زخرف آیات ۱ تا ۵۰
به مدی که حاصل از اشباع هاء ضمیر باشد را
سعید مسلم سوره احقاف آیات ۲۱ تا ۲۸، حشر ۲۰
محمود علی البنا - سوره منافقون و تغابن
شحات محمد انور - قلم ۴۹ تا آخر،حاقه ۱تا آخر،
درجه در موسیقی عربی یا پرده است، یا نیم پرده
راغب مصطفی غلوش - فاتحه، بقره آیات ۱ تا ۲۸
عبدالباسط محمد عبدالصمد - صف آیات ۱ تا آخر، غاشیه،
ایجاد نوانس و ویبراتو از مهارتهای صوتی و حالت دهنده