فاصله انداختن میان فواصل و درجات صدا (بدون اجرای تحریر) از مهمترین تفاوتهای آوازخوانی با قرائت قرآن می باشد.
محمد کاکاوند، قاری و مدرس قرآن کریم در جلسه جمعهشبهای
میزان کشش مدهای عارضی در قرائت عاصم به صورت اختیاری
توضیحاتی مختصر در خصوص هدف برپایی کارگاه آموزشی مطرح
کلمه وَٱلْأَرْضِ در حروف ساکن «لام» و «راء» مکث نباید
در کنار آموزش های دینی و رسمی که به عنوان
عدم تنظیم صحیح ملودی از موارد افت لحنی محسوب می
راغب مصطفی غلوش - اعراف ۱۵۲ الی ۱۵۵
از نکات بسیار مهمی که در تقلید و انتخاب تلاوت
قفلات لحنی باید با توانمندی های صوتی و لحنی همسو
سعید مسلم سوره بقره آیات ۲۶۳ تا آخر، آل عمران
عدم اجرای قطعات اوج در ترتیل توسط مرتلین به دلایل
لرزش بدون اختیار در صدا از عوامل منفی صوت می
در نشست واکاوی ابعاد فنی تلاوتهای قرآن استاد «عبدالعزیز محمد
وجود گلیساندو در حروف بستگی به چند عامل مهم دارد:
عوامل مختلفی وجود دارد که موجب ایجاد خارج یا نشاز
پرده اوج در ترتیل، دانگ 4 صدای قاری می باشد.
اکثر صاحب نظران و متخصصین صوت شناسی بر این باورند
تکرار جملات و آیات در تلاوت دارای مضامین، مقاصد و
در قسمتی از مقاله یک روزنامه عراقی که یکی از