تلاوت قرآن «محمد رفعت» همراه با تقوای وصف‌ناشدنی بود

یکی از قاریان برجسته مصری معتقد است که «محمد رفعت» همراه با تقوا و اخلاص وصف‌ناشدنی به تلاوت قرآن کریم مبادرت می‌کرد و در واقع تلاوت قرآن نیز چنین روحیه‌ای را می‌طلبد تا بتواند در عمق جان مستمع نفوذ کرده و قلب او را با نور هدایت الهی مأنوس کند.

استاد «عبدالجلیل بنا» قاری ممتاز مصری

«عبدالجلیل بنا» از قاریان برجسته کشور مصر، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: استاد مرحوم «محمد رفعت» از ستاره‌های درخشان آسمان تلاوت قرآن کریم است که قران را همراه با «رَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّهُ نَعِیمٍ» تلاوت می‌کرد.

وی افزود: رفعت در واقع یکی از مشاهیر تلاوت قرآن کریم در کشور مصر است و هنگامی که به تلاوت قرآن می‌پرداخت در بوستان‌هایی از بهشت تلاوت می‌کرد و مستمع نیز که صدای او را می‌شنید با او در بهشت همراه می‌شد.

 

بنا تصریح کرد: وی همراه با تقوا و اخلاص وصف‌ناشدنی به تلاوت قرآن کریم مبادرت می‌کرد و در واقع تلاوت قرآن کریم نیز چنین روحیه‌ای را می‌طلبد تا بتواند در عمق جان مستمع نفوذ کرده و قلب او را با نور هدایت الهی مأنوس کند.

تلاوت‌های «محمد رفعت» ذخیره‌ای برای نسل‌های بعدی است

این قاری مصری تأکید کرد: تلاوت‌های محمد رفعت ذخیره‌ای برای نسل‌های بعدی است تا بتوانند از این مدرسه قرآنی نهایت استفاده را برای فراگیری فن تلاوت ببرند و در واقع باید گفت همه قاریان قرآن کریم مدیون کسانی مانند استاد محمد رفعت هستند که زندگانی خود را وقف تلاوت و خدمت به قرآن کریم کرد.

 «عبدالجلیل بنا»:
رفعت در واقع یکی از مشاهیر تلاوت قرآن کریم در کشور مصر است و هنگامی که به تلاوت قرآن می‌پرداخت در بوستان‌هایی از بهشت تلاوت می‌کرد و مستمع نیز که تلاوت او را می‌شنید با او در بهشت همراه می‌شد

وی با اشاره به کمبود و ابتدایی بودن تجهیزات صوتی در زمان محمد رفعت عنوان کرد: محمد رفعت در زمانی ظهور کرد که تجهیزات صوتی پیشرفته نبود، اغلب تلاوت‌های وی بدون هیچ‌گونه تجهیزات صوتی اجرا شده و مابقی هم با تجهیزات صوتی بسیار ایتدایی تلاوت و ضبط شده است.

عبدالجلیل بنا ادامه داد: محمد رفعت همواره در روحانیت و فضای معنوی و ملکوتی سیر می‌کرد و شاید همین موضوع باعث شده که او تبدیل به یکی از مشاهیر قرائت قرآن کریم در جهان اسلام شود و صدا و تلاوتش با وجود این‌که نیم قرن از درگذشت این استاد نیز گذشته است، جاودان بماند.

وی در پایان یادآور شد: محمد رفعت به تمامی روایت‌های مختلف مسلط بود و در اختلاف قرائت خبرگی داشت و قرآن را نیز با روایت‌های مختلف تلاوت می‌کرد؛ از نظر شخصیتی نیز فردی متواضع بود و حتی برای یک لحظه نیز ارتباطش با پروردگار متعال قطع نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *