دوره‌های قرآنی مؤسسات متناسب با نیاز مخاطب تعریف شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از راه‌های ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه، جذب جوانان و علاقه‌مند کردن آنها برای شرکت در محافل قرانی است و این امر با تعریف دوره‌های آموزشی علوم قرآنی در مؤسسات میسر می‌شود.

«محمد کاکاوند»، مدیر مسئول مجمع قاریان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، در رابطه با راه‌های ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه گفت: حمایت و پشتیبانی از مراکز قرآنی، فرهنگی و اقدام به تأسیس اینگونه مراکز در مناطق مورد نیاز با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آموزش کشور از عواملی است که بی‌سوادی قرآنی را در جامعه ریشه‌کن می‌کند.

وی افزود:حمایت و پشتیبانی از مراکز قرآنی، فرهنگی و اقدام به تأسیس اینگونه مراکز در مناطق مورد نیاز با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آموزش کشور از عواملی است که بی‌سوادی قرآنی را در جامعه ریشه‌کن می‌کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: به منظور ریشه کنی بی سوادی قرآنی در جامعه باید ابتدا فضاهای قرآنی ایجاد و افراد قرآنی معرفی و جنبه‌های تشویقی مهیا شود.

این مسئول قرآنی که هم‌اکنون با استفاده از روش‌های نوین آموزش قرآنی در عرصه‌ مدیریت یکی از مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مشغول به فعالیت‌ است در ادامه یادآور شد: قرائت قرآن کریم، تلاوت آیات قرآن، تفکر و تدبر در تفاسیر و معنای آن و در پایان عمل به قرآن یعنی اجرایی کردن دستورات قرآن و آیاتش از عواملی است که در ریشه‌کن شدن بی‌‌سوادی قرآن تأثیر بسزایی دارد.

 محمد کاکاوند:
به منظور ریشه کنی بی سوادی قرآنی در جامعه باید ابتدا فضاهای قرآنی ایجاد و افراد قرآنی معرفی و جنبه‌های تشویقی مهیا شود

کاکاوند در پاسخ به این سؤال که چه کسانی بیش از دیگران می‌توانند در نهادینه کردن روش‌های مؤثر آموزشی مثمر ثمر باشند، تصریح کرد: بعد از پدر و مادر برخورد و نوع صحبت مربیان آموزشی در مؤسسات و مراکز قرآنی و مربیان مربوطه در مدارس نقش اصلی را در تربیت قرآنی فرزندان به منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: استفاده از مربیان توان‌مند و باتجربه از اهمیت ویژه‌ای در تعلیم و تربیت قرآن‌آموزان نوجوان برخوردار است.

این کارشناس قرآنی در پاسخ به این سؤال که رمز موفقیت مؤسسات و مراکز قرآنی در چیست، اظهار کرد: برای آموزش قرآن و عترت باید یک دوره مشخص تعریف شود، اهداف معلوم شوند و در پایان از متخصصین و کارشناسان قرآنی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *