استعداد جوانان برای قرائت قرآن برای شکوفا شدن توجه شود

نمایندگی مجمع قاریان قرآن: نمی‌دونم وقتی وارد یه حرفه و شغلی می‌شی، چقدر می‌تونی عاشق کارت باشی و توی اون حرفه روزبه‌روز پیشرفت کنی، اما وقتی پا به عرصه‌ای می‌زاری که لحظه لحظه‌ت با عشق به معبود می‌گذره، دیگه حتی حاضر نیستی یک لحظه ازش جدا بشی…

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم نهاد، «محمد کاکاوند» متولد سال ۶۵ یکی از قاریان جوانی است که به گفته خودش، از کودکی انس خاصی با قرآن داشته و نوای ملکوتی قرآن در تمامی لحظات در گوش وی زمزمه شده است.

این قاری جوان در در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) از روش یادگیری قرآن و آموزه‌های این کتاب آسمانی در دوران نونهالی گفت و اعلام کرد: پدرم یکی از قاریان قرآن است و من از کودکی با آیات و روایات این کتاب آسمانی خو گرفتم.

وی ادامه داد: در آن دوران به خاطر دارم که به صورت اتوماتیک به طرف قرآن کشیده می‌شدم، زمانی که پدرم علاقه بیش از حد من را دید، به «استاد حنیفی» یکی از اساتید قرآن معرفی‌ام کرد تا قرآن را نزد این فرد بیاموزم.

وی که هم‌اکنون مسئولیت مجمع قاریان قرآن کریم در تهران را بر عهده دارد، به ایکنا گفت: در آن دوران به صورت مبتدی قرآن را در بخش‌ها و رشته‌های مختلف نزد استاد حنیفی در محل حسینیه‌ای فرا‌ گرفتم.

کاکاوند عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ سال است که در بخش لحن مشغول به یادگیری هستم اما هنوز راه زیادی دارم.

 محمد کاکاوند:
زمانی که پدرم علاقه بیش از حد من را دید، به «استاد حنیفی» یکی از قاریان قرآن معرفی‌ام کرد تا قرآن را نزد این فرد بیاموزم

وی ادامه داد: در ماه رمضان سال ۸۵ به پیشنهاد و همت یکی از دوستان تصمیم تشکیل یک مؤسسه قرآنی با عنوان مجمع قاریان قرآن کریم گرفتم.

این مسئول اعلام کرد: در ابتدا رویکرد جلسه در مورد مسائل روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم بود اما با پیشرفت فعالان و دوستان در این مجمع شروع به تدریس تجوید به صورت فنی و کلاسیک کردیم.

کاکاوند یادآور شد: اوایل جلسات مجمع به صورت خصوصی و دوستانه برگزار و در پایان نیز از قرآن‌آموزان امتحانات لازم گرفته شد.

مسئول مجمع قاریان قرآن کریم افزود: از ابتدای سال ۱۳۸۷ تصمیم بر آن شد که جلسه به صورت تخصصی شروع به کار کند، شروع به کار جلسه با رویکرد آموزش علوم فنی قرائت قرآن بود که به لطف خدا در برگزاری جلسات که اکثرا از جوانان هستند هر کدام جلسات کوچکی را اداره می‌کنند، من احساس می‌کنم این از موفقیت‌های ابتدایی جلسه است.

وی اظهار کرد: سطح این جلسات برای افرادی است که به حد قابل قبولی از پیشرفت در زمینه قرائت رسیده باشند، افرادی که به تشخیص متخصصان به سطوح لازم نرسیدند، به جلسات دیگر معرفی می‌شوند تا اشکالات مربوط برطرف شود.

این مسئول با اشاره به رویه آموزش در این جلسات عنوان کرد: من در سطوح پایه آموزش نمی‌دهم و قصد این را ندارم که جلسه را به حالت عمومی که عرف است برگزار کنم، البته همه فنی نیستند ولی سعی می‌شود که دید و سطح افراد را فنی کنیم.

کاکاوند گفت: برای اینکه این دید فنی شود باید این قرآن‌آموزان به سطوحی رسیده باشند وگر نه جلسه برایشان خسته‌کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *