عدم استفاده از تلاوتهای صوت محور در دوره بلوغ

تلاوتها یا سبکهایی که جنبه صوت محوری دارند نباید در سن بلوغ جهت تقلید به متعلمین معرفی گردند. زیرا افرادی که در سن بلوغ هستند دچار تغییرات ناشی از بلوغ هستند و تلاوتهای صوت محور موجب آسیب به طنابهای صوتی ایشان می گردد. سبک تلاوت اساتیدی مانند عبدالباسط و منشاوی و امثالهم جنبه صوت محوری دارند و بهتر است در این سن به متعلم معرفی نگردند. بهتر است متعلمین در این سن از سبک اساتیدی مانند غلوش یا مصطفی اسماعیل تقلید کنند که جنبه لحن محور دارند. بعضی از افراد نیز بخاطر شرایط خاص اصلاً لازم نیست قرائت تحقیق کار کنند و توصیه می شود که ترتیل خوانی را تمرین کنند. اینکار باعث می گردد که این افراد ضمن اینکه در فضای تلاوت هستند، مسائل تجوید و … را نیز مسلط گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *