نکاتی برای رشد محیط آموزشی جلسات قرآنی (۸)

? نکاتی برای رشد محیط آموزشی جلسات قرآنی
? (عوامل موثر در دستیابی به شناخت) – ۸

?????
✍️ پیرو نگارش مقاله ای تحت عنوان عوامل و مولفات شناخت، نکات لازم و مرتبط با موضوع مذکور خدمت علاقمندان ارسال می گردد.
?????

? یکی از موارد مهمی که در رسیدن افراد به جایگاههای بالای علمی نقش موثری دارد و موجب ایجاد فهم و شناخت در ایشان می شود، یادگیری چگونه یادگرفتن است.

بسیاری از افراد نسبت به فراگیری دانش دچار مشکل خاصی نیستند و مطالب را از استاد یا معلم خود یاد می گیرند اما آنچه که موجب ارتقاء افراد می شود، آشنایی با روش چگونه یادگرفتن است که خیلی از افراد در بسط یا گسترش دانسته های خود دچار مشکل هستند. تعداد زیادی از متعلمین هستند که در کسب علوم جدید و مهارتهای عملی نو، دچار سردرگمی بوده و در واقع نمی دانند که سراغ چه چیزی بروند و چه بیاموزند. در واقع نمی دانند که چه مطلبی را می توانند یاد بگیرند که با مطالب آموخته شده قبلی به نوعی ارتباط داشته باشد. در چگونه یادگرفتن، مستلزم آن هستیم که بدانیم:
? چگونه از عهده تکالیف و تمارین برآییم
? چگونه اطلاعاتمان را گسترش دهیم
? چگونه عملکردمان را ارزیابی کنیم
? چگونه از دیگران کمک بخواهیم
? چگونه بر اساس اطلاعات اخذ شده به آگاهی های جدید برسیم.

لذا برای این امر ۴ مورد زیر پیشنهاد می گردد:

۱ – به متعلمین کمک شود که همواره با ذهنی پرسشگر در جلسه یا کلاس حاضر شوند. افراد طوری تربیت و هدایت شوند که همواره سوال در ذهن داشته باشند.
۲ – پرسش کردن، مباحثه کردن و استدلال کردن تبدیل به یک عادت در افراد شود.
۳ – به متعلمین کمک شود تا از دستاوردهای علمی دیگران استفاده کرده و برای آن دستاوردها ارزش قائل شوند.
۴ – متعلمین را تشویق به تحقیق، مطالعه و رجوع به افراد قوی تر و داناتر نماییم.

✅✅✅✅ ادامه دارد …
✅✅✅ محمد کاکاوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *