نکته ای از کارگاه تخصصی هنر تلاوت ۱۴۰۱/۸/۴

بخشی از فرایند یادگیری، ایجاد و اختصاص فراغت زمانی برای گوش دادن به آثار صوتی و موسیقایی است و منظور از این حالت، اختصاص زمان برای گوش دادن صرف آثار صوتی و موسیقایی صرف نظر از هرگونه موضوع تمرینی و … است. در فرایند اختصاص فراغت زمانی، چهار موضوع حاصل می شود:

الف): شنوایی ملودیک – یک هنرآموز باید شنوایی ملودیک داشته باشد تا ذوق و سلیقه و ذائقه موسیقایی را درک کند.

ب): تعقیب فعالیتهای موسیقایی در یک ملودی و بخاطرسپاری آنها در ذهن

ج): درک تغییرات موسیقایی

د): درک رنگ های صوتی – منظور از رنگ صوتی همان طنین صدا است و منظور از درک رنگ های صوتی، درک کیفیت طنین و طنین پردازی استاندارد در قسمت های مختلف صداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *