کارگاه هنر تلاوت قرآن برگزار شد + عکس

به گزارش ایکنا، کارگاه تخصصی هنر تلاوت محمد کاکاوند شامگاه چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۳ با حضور تعدادی از قاریان، حافظان و علاقه‌مندان به قرآن برگزار شد. جلسه با تلاوت کاکاوند از سوره مبارکه حج آغاز و در ادامه مفاهیم و شرح مختصری از آیات منتخب درس جلسه، ارائه شد.

همچنین تعدادی از حاضران، مطابق برنامه‌ریزی قبلی به ارائه قرائت تقلیدی پرداختند که نکات مربوطه نیز در اثنای تلاوت‌ها ارائه شد. طبق روال آموزشی این کارگاه، سنت اقرا به صورت هفتگی از سوی دو نفر از حاضران انجام گرفت و نکات و مهارت‌های مربوط به اداء و لفظ کلاسیک در قالب اقرا مطرح شد.

ارائه مطلب آموزشی و محوری در این کارگاه تلاوت که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، بخش دیگری از برنامه جلسه بود که به موضوع روش مدولاسیون مقام «حسینی – راست» و همچنین اجرای مدولاسیون از درجه ششم مقام «بیات» و انتقال به درجه هشتم و تبدیل درجه هشتم بیات به درجه پنجم «راست» بود که بر این اساس، تلاوت قاریان حاضر، طبق موضوع مطرح شده دنبال شد. همچنین بیان مطالبی در خصوص مفهوم تکنیک برای صدا و نکاتی در خصوص مصادیق تحرک و قدرت تنغیم نیز بخش دیگری از قسمت آموزشی این کارگاه بوده و در اثنای تلاوت حاضران نیز نکات مربوطه مطرح شد.

کارگاه هنر تلاوت در چهار بخش کلی در هر هفته به چهار موضوع تقلید، اقرا، ارائه مطلب آموزشی و محوری در قالب مهارت‌های تنغیمی یا صوتی در هر جلسه و تلاوت تعدادی از قاریان و مرتلان تقسیم می‌شود.

همچنین این کارگاه در هر ماه به چهار موضوع به صورت موضوع‌محور می‌پردازد که هفته اول هر ماه اختصاص به موضوع اقرا، هفته دوم مهار‌ت‌های تنغیمی، هفته سوم مهارت‌های صوتی و پردازش صوت و هفته چهارم مسائل مربوط به لحن الاداء اختصاص دارد.

کارگاه هنر تلاوت روزهای چهارشنبه هر هفته در حسینیه خامس آل عبا از ساعت ۱۹ الی ۲۳ واقع در تهران، بزرگراه شهید نواب صفوی (سه سمت جنوب – لاین کندرو) جلوتر از پل امام خمینی(ره)، انتهای خیابان گلهای یکم برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود جلسه فوق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

 

لینک خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *