بیانیه جامعه قرآنی کشور در خصوص هتک حرمت قرآن کریم

بسم الله الرحمن الرحیم
بار دیگر دنیای دیانت و فرهنگ، شاهد اقدامی بیمایه و مقدار از سوی کسانی گردید که جبه روحانیت و رهبانیت را به صورتی مقلوبه و وارونه در بر کرده‌اند. اسائه ادب به پیشگاه متنی مقدس صورت می‌گیرد که نزد میلیاردها انسان مسلمان و غیر مسلمان حائز برترین مکان است و تنها آیت بازمانده سلسله پیامبران و تنها متن مقدس دارای ارتباط مستقیم با پروردگار عالمیان محسوب می‌شود و سند زنده‌ای است که از عرض انبیای الهی دفاع می‌کند و دامن مریم عذرا را از تهمت‌های پلید زبان‌های آخته و غدار یهودی، بری و برکنار می‌دارد.


خردی و دنائت این گونه اعمال تا به جایی است که سیاسیان آمریکایی و غربی نیز از عواقب آن ترسال اند و آن را اقداماتی از روی تعصب و دوری از تحمل می‌خوانند و محکوم می‌کنند.
برای ما این گونه حرکات حاوی اخبار از جاهلیت و عصبیت مدرن و انذار و الزام تمسک هرچه بیشتر مسلمانان در زمانه سقوط شب پاره‌های قیرگون به پرتوهای قرآن کریم است.
آفتاب جایی در جمع و جنجال خفاشان ندارد و این سوره نور است که با اشاره و اشعار خود ما را به تقابل بزرگ و همیشگی «ظلمات بعضها علی بعض» برابر «نور علی نور» رهنمون می‌گردد.

لازم به ذکر است، نشست تخصصی اساتید و قاریان ممتاز قرآن کریم با دو موضوع خاستگاه اصطلاحات تجویدی و خشوع در تلاوت در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ توسط شورای عالی قرآن در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمد کاکاوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *