تمرین تطبیق بعد از تقلید از قطعه ای خاص، موجب تقویت کیفیت اجرا، تسلط در تلحین و بروز خلاقیت می گردد.
افرادی که در اجرای قفلات پرتحرک دچار مشکل هستند باید
در کنار آموزش های دینی و رسمی که به عنوان
لحن در واقع موسیقی ای است که بر روی کلام
در موسیقی مقامی عرب از مقامی تحت عنوان رمل یاد
سعید مسلم سوره مبارکه نحل آیات ۴۳ تا ۶۱
در سه حالت نبر ایجاد می شود: الف): شدت ب):
فلسفه اصلی استفاده از تحریرها در تلاوت، ایجاد جذابیت و
طریقه تقلید صحیح بر اساس اصول علمی یادگیری به شرح
تحویل نغمات به دو صورت است: الف): انتقال ب): ترکیب
برای رفع حجم کاذب صدا می توان از روش هایی
توضیح مختصر در خصوص لحن ملحی و لحن حنین مطرح
محمد اللیثی - رحمن ۷ تا ۲۷، نازعات ۲۶ تا
در نشست واکاوی تلاوتهای استاد «کامل یوسف» مطرح شد: یکی
تجوید ویژه خواهران 2/8/89 موضوع درس : سوره زخرف آیات
اقراء صفحه ۳۱۴ آقای حمیدرضا آقاجانی و توضیحات مربوطه
میزان فتح دادن در ادای فتحه و الف نیاز به
اصول قرائت عاصم کوفی - درس ۱۲
سعید مسلم - ممتحنه آیات ۱۰تا آخر، اعلی، لیل، زلزال،