از موارد مهم در ایجاد زیبایی و ارتقاء کیفیت تحریرها، وجود تغنین و ولوم در اجرای تحریرها می باشد.
قاریانی همچون اساتید مصطفی اسماعیل، عبدالعزیز حصان، علی محمود و
مهم است که در اجرا، قالب لحنی و روش مدولاسیون،
صدای غنوی مطبوع را اغن و صدای غنوی نامطبوع را
توضیحاتی در خصوص کلمه دستگاه مطرح شده در جلسه
قفلات لحنی در ترتیل به سه شکل اجرا می شود:
یک عبارت تشویقی که برای قاریان قرآن مورد استفاده قرار
بهترین ادوات تحریر، حروف مدی و سپس موارد کشش صدا
برای افزایش اراده در تلاوت باید 5 مرحله ذیل به
آیین نامه مسابقات دعاخوانی ۱ آیین نامه مسابقات دعاخوانی ۲
توضیحاتی در خصوص دوره ارف اُرف در حقیقت به نام
توضیحاتی در خصوص ردیف مقامی و ردیف نغماتی مطرح شده
تنوع در استفاده از فرم های مختلف تحریری بر جذابیت
فرود تلاوت با مقام بیات و رست جزو عرفهای تلاوت
مکانیزم تولید حرف (ت): برای ادای این حرف، هوا بیرون
راغب مصطفی غلوش - اعراف آیات ۳۱ تا ۴۹
در نشست واکاوی ابعاد فنی تلاوتهای قرآن استاد «محمدصدیق منشاوی»
در طول دوره تقلید قاری باید با نحوه کاربری
ارائه صوت با هدف ایجاد تأثیر در گوش شنونده، هدف
قفلات بدون تحریر را قفله هدی یا حرّاش می نامند.
کشف طبع موسیقایی نیازمند بهره گیری از روش صحیح و