میزان کشش مدهای عارضی در قرائت عاصم به صورت اختیاری است اما در قرائت تدویر باید همه مدهای عارضی به یک میزان مد داده شوند.
شحات محمد انور - نجم، قمر
آشنایی با مقام حجازاصفهان
از مواردی که بایستی برای قاری در ارتباط با بحث
اینکه یک خواننده بداند در کجای کلمه از تحریر باید
تلاوت جناب آقای سجاد پورنقی و توضیحات مربوطه
سعید مسلم - ملک و تکویر
هرگاه برای تشخیص محل صحیح نبر یا تکیه در کلمه
فرود تلاوت با مقام بیات و رست جزو عرفهای تلاوت
سعید مسلم آل عمران ۶۲ تا ۸۵
مقطوع و موصول – درس ۵
هر قاری در ردیف لحنی تلاوت های خویش دارای نوآوری
عدم تمرین به مرور موجب ایجاد تکلفات مختلفی از جمله
یکی از کارشناسان قرآن کریم بر این باور است که
از روش های انتقال از یک مقام به مقام دیگر
نت تونیک ارتباط مستقیم با مساحت صدا، ردیف لحنی و
صدای موسیقایی دارای مؤلفاتی می باشد که بر اساس آن
مراحل کسب مهارت - مرحله سوم (شرطی شدن)