توجه قاری مقلد به مسائل حاشیه ای تلاوت، توان وی را در اتقاء سطح تلاوت کاهش می دهد
محمد کاکاوند
در جابجایی درجات صدا دو اصل مطبوعیت و مطلوبیت باید
اجرای اوج در تلاوت یکی از اصول قرائت های اقرائی
روایت حفص از عاصم دارای طرق متعددی است که چهار
محل اجرای اوج در کلمات باید با توجه به ظرفیت
سه راه مهم برای رسیدن به هدف آموزشی
در حوزه پردازش صدا، سه مؤلفه اولیه مطرح است که
اجرای صعودی و نزولی درجات صوتی همراه با تحریر از
واریاسیون از فنون مهمی آهنگ سازی و از مؤلفات مهمی
اجرای مواضع اوج را نباید در مواضع غنه قرار داد
قدرت انتقال از یک درجه به درجه ای دیگر را
برای انتخاب تلاوت جهت تقلید باید چند نکته مهم را
در یک دسته بندی قاریان از نظر انعطاف صوت به
وجود التهابات در صدا باعث ایجاد خلل در طابع صدا
داشتن ردیف لحنی ثابت باعث شکوفا شدن توانایی های صوتی
اصل انطباق در لحن یکی از مهارتهای مهم تنغیم است.
مرحله بلوغ افراد مختلف، متفاوت است و ممکن است در
بخش مهمی از قدرت تنغیم به وجود تعداد درجات صوتی
معیارهای صوت و لحن مقدماتی معیارهایی که انتظار می رود
کلمه وَٱلْأَرْضِ در حروف ساکن «لام» و «راء» مکث نباید